פריון בעבודה יכול להוות גורם מכריע במאזן הרווח וההפסד של העסק שלכם. עובד מרוצה בסביבה משרדית מתאימה יכול להיות הבדל בין עסק מצליח לעסק מגמגם.

סביבת עבודה נוחה מעודדת את פריון במקום העבודה

גורם בעל חשיבות רבה ואף קריטית, בשימור ואף הגדלת הפריון, היא סביבת העבודה עצמה – כלומר האווירה המושפעת מעיצוב המשרד במגוון חפצי אומנות, תנאי הישיבה ובכלל פריטי ריהוט משרדי המקיפים את העובד.

סביבת העבודה המשרדית, נקבעת על ידי מספר גורמים ובהם – תנאי השכר, יחסי אנוש, אתגר ועניין וסביבת העבודה עצמה. במרבית המקרים, המעסיק מתמקד בתנאי השכר ומנהל מול העובד משא ומתן מתיש שאינו נושא תמורה בפריון לטווח הארוך.

תסכולו של העובד והזמן המבוזבז של המעביד, שניהם אינם מטיבים בתורם את יחסי העבודה במשרד ולעיתים שוחקים את העניין והאתגר שהעובד מוצא בתפקידו.

מכאן, הדרך קצרה לירידה חדה בפריון העובד ובנזק הישיר הנגרם למעסיק באמצעות התפוקה הכוללת השלילית של העסק שלו.

מתוך ההבנה לחשיבות העליונה של תנאי השכר לעובד עצמו ומתוך מטרה למתן את החלק המכריע שלהם יש לאפשר לעובד למצוא גורמים מחזקים אחרים במקום העבודה ובכך לעקר מראש גורם זה כפוגע בפריון הכללי שלו.

לשם כך, ניתן לטפל בגורמים האחרים שהוזכרו. גורם שעלותו יחסית נמוכה ותרומתו למכלול הפריון של העובד היא גבוה יותר מהמיוחס לה היא סביבת העבודה.

זאת, מושפעת באופן ישיר מעיצוב המשרד הכולל ריהוט משרד ואת תנאי העבודה הישירים של העובד הבאים לידי ביטוי בפרטים קטנים אך מכריעים, כגון כיסאות מזכירה או כורסאות מנהל, ריהוט לחדרי ישיבות, ריהוט מתכת המשמש לרוב לאחסון תיקים וציוד משרדי אחר.

הריהוט המשרדי כמעודד פריון במקום העבודה

פינות ישיבה משותפות מעלות את רמת התקשורת בין העובדים

אפילו הפסקת הצהריים יכולה להיות מרכיב חשוב ביצירת תחושה חיובית במשרד ולתרום לסביבה נעימה ומגבירת פריון. השקעה במטבחון העובדים ועיצוב שלו באמצעות ריהוט לבתי קפה, יכול לאפשר לעובדים להישאר בתוך המשרד ובכך ולחסוך בהוצאות (עובדה שיכולה להיות משמעותית בתנאי השכר), לאפשר אינטראקציה בין העובדים שאינה אפשרית במהלך העבודה השוטפת  ויצירת גיבוש והווי שאינם אפשרים ביציאה לארוחה במסעדה מחוץ למשרד.

יצירת סביבה כזו באמצעות פינת בית קפה או שולחנות מסעדה, בר וכו’ הם פשוטים למדי ועלותם אינה גבוה כלל ועיקר.

לסיכום, השקעה נמוכה יחסית בעיצוב, ריהוט והתאמת סביבת העבודה של העבוד לנוחות מרבית ויצירת מרחב עבודה נעים ונוח יכולים להיות משמעותיים בהגברת פריון העבודה.

בפרט, אם בכך יסייעו להקטנת משקלו של דיון השכר השנתי המביא עימו לחצים ולעיתים פוגם בחדוות העובד לטווח ארוך.

תרומתו של ריהוט משרדי איכותי, נוח והמקנה אווירת עבודה איכותית לא מקבלת את משקלה הנכון בעת הקמת עסק ועיצוב סביבת המשרד.

אפילו תחום שלכאורה אין לו קשר כמו ריהוט לבתי קפה יכול להרים תרומה משמעותית כפי שהוגדם. החשוב לזכור, כי השקעה בעובד, מתוך מחשבה לטווח ארוך תהיה מועילה לשני הצדדים.

דילוג לתוכן